W Konkursie na koncepcję architektoniczno-wizualną nowej wystawy stałej w Centrum Nauki EXPERYMENT w Gdyni
poszukiwano projektu strefy „Drzew” wraz z otaczającymi ją kładkami (antresolą), a także propozycji dla trzech stanowisk będących częścią wystawy „Jestem przyrodą”. Uczestnicy Konkursu zostali zaproszeni do składania prac, w których zawrą co najmniej:
W Konkursie złożono 5 prac.
Materiały zostały opublikowane dzięki uprzejmości i za zgodą Uczestników Konkursu.
Koza Nostra Studio
kozanostrastudio.pl
Uzasadnienie wybory pracy:
Praca dobrze wpisuje się w koncepcję budynku oraz stylistykę eksponatów na pozostałych wystawach. Autor pracy podszedł do pracy z publicznością w nowy, innowacyjny sposób, oddziaływujący na wiele zmysłów – immersja. Jedyna praca wychodząca poza skrypt standardowej interakcji z udziałem publiczności. Prezentuje inny, nowoczesny sposób komunikowania nauki. Stalowa struktura oparta na istniejącej konstrukcji drzewa podkreślona światłem daje możliwość realizacja stanowisk dydaktycznych w obrębie obiektu na wielu poziomach.
Trias AVI
trias.pl
Uzasadnienie wyboru pracy:
Praca spójna pod kątem aranżacji całości założenia, co ma odzwierciedlenie w koncepcji stanowisk. Praca jest oszczędna w porównaniu do innych zaproponowanych projektów, co powoduje, że jest łatwa do zaadoptowania w przestrzeni obecnych wystaw. Zaproponowane stanowiska interaktywne są dopasowane do różnych grup odbiorców i wykorzystują rozwiązania stosowane na wystawach w centrach nauki. Autor zaproponowała optymalne rozwiązanie dostępu do antresoli, dla osób z dysfunkcjami narządu ruchu. W koncepcji wykorzystano naturalne materiały oraz zaproponowano adopcję istniejących eksponatów, które zamawiający chce zostawić w przestrzeni modernizowanej wystawy.
New Amsterdam
newamsterdam.pl
Uzasadnienie wyboru pracy:
Zaprojektowana forma nowego drzewa, nadaje mu teatralny, amorficzny charakter, przemieniając je w interaktywną, nowoczesną rzeźbę. Design przybiera różnorodne kształty geometryczne. Żaden z nich nie powtarza się, co wpływa na utrzymanie zainteresowania zwiedzających. Niektóre stanowiska prezentowane są w formie pawilonów z możliwością wejścia do środka. Projekt wykorzystuje iluminacje, które można wywołać na poziomie interakcji ze stanowiskami. Iluminacja może być uruchamiana również niezależnie od działania stanowisk. Stanowiska w formie stolikowej – popularny koncept stosowanych w centrach nauki.