Przedmiotem konkursu zorganizowanego przez Biuro Architekury i Planowania Przestrzennego m.st. Warszawy przy rekomendacji SARP była koncepcja przebudowy ulicy Karowej. Należało zaprojektować w szczególności:
Przewodnią ideą inwestycji jest usprawnienie i uatrakcyjnienie połączenia mostu pieszo-rowerowego z ulicą Krakowskie Przedmieście. Planowana inwestycja ma posłużyć poprawie jakości i dostępności przestrzeni publicznej oraz ułatwieniu komunikacji pieszej i rowerowej, w szczególności umożliwić osobom o ograniczonej mobilności pokonanie różnicy poziomów terenu na wysokości Skarpy Warszawskiej. W ramach przebudowy zostanie wykonany dźwig osobowy lub alternatywne rozwiązanie służące pokonaniu różnic poziomów. Ważnym elementem planowanego założenia będzie wykonanie promenady zawierającej w sobie schody terenowe na skarpę, która poza funkcją komunikacyjną, stworzy przestrzeń do odpoczynku i spotkań. [AK]
Planowany maksymalny koszt realizacji inwestycji - 100 000 000 zł brutto
Planowany maksymalny koszt wynagrodzenia projektanta nie przekroczy kwoty stanowiącej 4,5 % planowanego łącznego kosztu realizacji inwestycji brutto
Materiały zostały opublikowane dzięki uprzejmości i za zgodą Organizatora oraz Uczestników Konkursu.
RS Architektura Krajobrazu Dorota Rudawa
krajobraz.com.pl
Uzasadnienie wyboru pracy:
Nagrodę przyznano za spójną koncepcję ulicy Karowej, jako połączenia Krakowskiego Przedmieścia z Wisłą. Projekt eksponuje ich bezpośrednie powiązanie widokowe. Przyjęte rozwiązania pozwalają na komfortowe pokonanie różnicy wysokości i wygodną komunikację pieszych i rowerzystów.
Małgorzata Zmysłowska, Franciszek Ryczer Architekt
Uzasadnienie wyboru pracy:
Nagrodę przyznano za wytworzenie atrakcyjnego, zielonego powiązania dolnego i górnego odcinka ulic Karowej dzięki schodom oraz windzie, która nie dominuje w krajobrazie skarpy. Schody wraz z zielonymi tarasami tworzą przyjazne miejsce odpoczynku na szlaku między Pragą a Krakowskim Przedmieściem.
EMA Studio
ema-studio.pl
Uzasadnienie wyboru pracy:
Nagrodę przyznano za ideę krajobrazowego, zielonego powiązania górnego i dolnego odcinka ul. Karowej. Koncepcja parkowych, łagodnych schodów zachęca do spacerów i odpoczynku w zieleni. Projekt kreuje wspólną przestrzeń publiczną nawiązując do istniejącego dawniej w tym miejscu wąwozu.
Zygmunt Borawski, Landscape Practice Marta Tomasiak, Jan Przedpełski
zygmuntborawski.com, landscapepractice.com/pl, janprzedpelski.com