"Zgodnie z założeniami inwestorskimi projektowany obiekt ma stanowić kompleks oświatowy składający się ze szkoły ponadpodstawowej (liceum) wraz z zespołem sportowym (hala, boiska zewnętrzne) i terenami rekreacji. Jako funkcję dodatkową przewiduje się poradnię psychologiczno-pedagogiczną. Projektowane obiekty (szkoła i poradnia) powinny być zaprojektowane w sposób umożliwiający ich rozdzielne funkcjonowanie oraz biorący pod uwagę odrębność organizacyjną. Jednocześnie wskazane jest zaprojektowanie jako wspólnych pomieszczeń i przestrzeni technicznych, w zakresie nie wpływającym na rozdzielność użytkową obu instytucji. Należy przewidzieć możliwość samodzielnego funkcjonowania wybranych stref użytkowych szkoły poza godzinami pracy placówki – dotyczy to w szczególności zespołu sportowego oraz dostępności zewnętrznych terenów rekreacyjnych i sportowych."
Maksymalny planowany koszt realizacji inwestycji - 80 000 000 zł brutto
Maksymalny planowany koszt wynagrodzenia projektanta nie powinien przekroczyć kwoty stanowiącej 4,5%
maksymalnego kosztu realizacji inwestycji brutto
Materiały zostały opublikowane dzięki uprzejmości i za zgodą Organizatora Konkursu.
Atelier Tektura
atelier-tektura.pl
Uzasadnienie wyboru pracy:
Nagrodzona praca opiera się na strategii stworzenia kampusu edukacyjnego, ogniskującego życie okolicy oraz będącego charakterystycznym elementem zabudowy Tarczyna. Poprzez układ brył oraz sposób ukształtowania komunikacji na terenie inwestycji praca nawiązuje do układu urbanistycznego i okrężnego przebiegu ul. Pogodnej zawartego w założeniach planistycznych. Centralnym elementem proponowanego zespołu, urbanistycznym wnętrzem, na które otwierają się wszystkie bryły, jest główne boisko z bieżnią. Taka lokalizacja oraz nadana w jej konsekwencji ranga przestrzenna boiska, podkreśla integracyjną rolę sportu i aktywności fizycznej tak w życiu szkoły jak i lokalnej społeczności zapraszając do uczestnictwa. Jednocześnie zapewnienie izolacji boiska od ciągu al. Krakowskiej poprzez odpowiednie ukształtowanie zabudowy osłania miejsce aktywności fizycznej od wpływu zanieczyszczeń i uciążliwości generowanych przez arterię komunikacyjną
M.O.C. Architekci
mocarch.pl
Uzasadnienie wyboru pracy:
Projektowana szkoła to zespół 4 brył zorganizowanych wokół wewnętrznego dziedzińca. Architektura zespołu jest lekka i zapraszająca. Wejście główne zlokalizowano od strony narożnika północno-zachodniego, poprzez plac wejściowy otoczony pergolą. Układ przestrzenny obiektu jest czytelny, ułatwiający orientację, poszczególne skrzydła mieszczą czytelnie wydzielone strefy funkcjonalne. Jednocześnie podział na bryły umożliwia obniżenie skali zabudowy i zbliżenie jej do skali zabudowy Tarczyna.
BM Architekci
bmarchitekci.pl
Uzasadnienie wyboru pracy:
Szkoła została zaprojektowana na planie kwadratu z wewnętrznym patio. Funkcje szkolne zostały zlokalizowane w skrzydle południowym i zachodnim – zapewniając dobre nasłonecznienie sal lekcyjnych. Od strony północno wschodniej bryła szkoły została osłonięta kubaturami zawierającymi funkcje sportowe i wspólne od głównego źródła hałasu w postaci arterii komunikacyjnej. Boisko zlokalizowano od strony al. Krakowskiej. Praca cechowała się bardzo ciekawymi rozwiązaniami funkcjonalno-przestrzennymi. Szczególną uwagę jury zwróciło powiązanie przestrzenne holu z patio i relacją z biblioteką, stołówką oraz aulą.
Baumschlager Eberle
baumschlager-eberle.com
Uzasadnienie wyboru pracy:
Autorzy pracy zaproponowali atrakcyjny podział na trzy bryły – funkcję dydaktyczną, poradnię i część sportową. Projekt wyróżnia się placem wejściowym o wysokich walorach architektonicznych, który spaja wszystkie funkcje placówki podkreślając, że tworzy główną przestrzeń całego założenia. Jury zwróciło uwagę na przemyślany, bogaty program przyrodniczy placu pozwalający na zagospodarowanie wód opadowych.
Plus3-Architekci
plus3architekci.pl
Uzasadnienie wyboru pracy:
Zaproponowany budynek szkoły o zwartej formie, na planie kwadratu, od strony wschodniej – bryła sali sportowej. Projekt o czytelnym układzie przestrzennym i komunikacyjnym. Zwraca uwagę ciekawa propozycja okrągłego patio, tworzącego atrakcyjną przestrzeń integracji społeczności szkolnej. Forma okręgu została konsekwentnie zastosowana przez autorów dla podkreślenia istotnych przestrzeni szkoły. Projekt zawierał czytelne wyróżnienie strefy wejściowej do zespołu sportowego, co pozytywnie wpływało na przyszły komfort korzystania z tej strefy po godzinach pracy placówki.